Αρχικά ξεκίνησε ως χώρος για "Αταξινόμητες σκέψεις για διάφορα επίκαιρα και μη ζήτηματα" για να καταλήξει τελικά σε cine-blog του οποίου όλα τα post, πρόσφατα και μη, είναι διαρκώς ανοιχτά και δεκτικά σχολίων. Be my guest!


18/5/07

Bad Guys

Χωρίς αβανταδόρικες φωτογραφίες, δίνω ένα εφήμερο TOP 5 κινηματογραφικών κακών. Το βασικό κριτήριο που ακολούθησα στην επιλογή ήταν αυτό της απώθησης και επειδή συνήθως αυτά που μας απωθούν αποτελούν μετατοπισμένες εκφάνσεις τις πραγματικότητας, έπεται οτι οι κακοί μου είναι μάλλον συνηθισμένοι τύποι και όχι οι bigger than life κακοί που συνήθως κοσμούν τις οθόνες. Ως εκ τούτου, δυσκολεύτηκα αρκετά προκειμένου να καταλήξω στις παρακάτω επιλογές που όλες, ωστόσο, με έκαναν να ασφυκτιώ όσο εμφανίζονταν στην οθόνη και να προσμένω μια κάποιας μορφής κάθαρση (με την έννοια της οποίας κάποιος σκηνοθέτης της ακόλουθης λίστας αποφασίζει να παίξει ζηλεύοντας τη δόξα των ηρώων του).

  1. Nurse Mildred Ratched (One Flew Over the Cuckoo's Nest)
  2. Carol (Oleanna)
  3. Tα καλόπαιδα του Funny Games
  4. Ssgt. Williams (Τhe Hill)
  5. Amon Goeth (Schindler's list)
Όποιες παρατηρήσεις, συμπληρώσεις και αντιρρήσεις από τους συνήθεις υπόπτους θα συμβάλουν, δίνοντας μου νέα πρότυπα, στο να γίνω (ακόμη) χειρότερος.

4 σχόλια:

frank barrell είπε...

Εξαιρετικό θέμα, αλλά με προβλημάτισε κάπως το στοιχείο της απώθησης που έθιξες. Αφήνοντας αυτό στην άκρη και κρατώντας το στοιχείο της ασφυξίας που προκαλείται από την παρουσία τους προσθέτω και τους δικούς μου αγαπημένους bad guys:

1. Ο Robert Mitchum ως Max Cady στο Cape Fear,
2. η Bette Davis ως Baby Jane Hudson στο What Ever Happened to Baby Jane?,
3. πάλι ο Mitchum ως Harry Powell στο The Night of the Hunter,
4. ο David Hess ως Adam Konitz στο Hitch Hike (όχι ότι ο Franco Nero ήταν καλός...),
5. και η Judith Anderson ως Mrs. Danvers στο Rebecca (που είχα πρόσφατα αναφέρει).

Εντάξει, και εκτός συναγωνισμού είναι μάλλον ο Jack, ως Jack Torrance στο The Shinning.

mpoukatsas είπε...

Frank, ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή! Να διευκρινίσω ότι γράφοντας για απώθηση, ήθελα να τονίσω ότι το γεγονός και μόνο της εμφάνισης του εν λόγω χαρακτήρα στην οθόνη μου προξενεί ένα απροσδιόριστο ρίγος που με κάνει να επιθυμώ την άμεση διακτίνισή του από το πανί. Ως εκ τούτου δεν ανέφερα κλασσικούς κακούς που ασκούν κάποιο είδους υπόγειας γοητείας, κυρίως όταν ερμηνεύονται από ηθοποιούς με χαρισματική περσόνα, η οποία αναπόφευκτα διαπερνά ασυνείδητα και τον υποδυόμενο χαρακτήρα. Γι' αυτό ο Robert Mitchum και ο Jack δεν παίζουν στην λίστα μου καθώς δεν χορταίνω να τους βλέπω!

Πολύ ενδιαφέρουσες οι επιλογές σου. Το 2 έπαιξε και σε μένα αλλά πάνε πάρα πολλά χρόνια από τότε που πρωτοείδα την ταινία και η αρχική εντύπωση έχει αμβλυνθεί, δεν πολυθυμάμαι την Rebecca αν και βρίσκω τους κακούς του Hitchcock πάντα γοητευτικούς, και δυστυχώς δεν έχω δει το 4 (θα το ψάξω πάντως, thanks!)

Unknown είπε...

Αδυνατώ να συνδράμω στην παρούσα φάση, όσο κι αν το επιθυμώ, αφού κατά παράδοση οι κακοί που γουστάρω μου είναι ελκυστικοί και αυτοί που δεν, τους απωθώ.
Ωστόσο, δράττομαι της ευκαιρίας να σε ενημερώσω Γιώργο μου, πως η άρια που θέλεις είναι στο blog μου, ενώ στο κείμενο του Match Point παραμένει μια άρια από την όπερα του Μπιζέ (Fisherman's Pearl) - όπως ήδη θα έχεις διαπιστώσει.

mpoukatsas είπε...

Hλία προς θεού δεν ήθελα να σας δεσμεύσω με το αποκλειστικό κριτήριο που έθεσα. Ο καθένας μπορεί να καταθέσει τους κακούς του βάσει δικών του κριτηρίων. Απλά ανέφερα το δικό μου κριτήριο για να μην δημιουργηθούν άκρως δικαιολογημένα ερωτηματικά. Οποτε σου κάνει κέφι λοιπόν επιστρέφεις καθώς είμαι ιδιαίτερα περίεργος για τις επιλογές σου.

Τhanks για τη διευκρίνση, πρέπει να υπήρξε κάποιο μπέρδεμα στα tags του κομματιού! Καλά που μου το είπες!

Profile